رئیس هیئت رئیسه صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت از خریداری ٢٥ درصدی سهام پتروشیمی خلیج فارس از محل دریافت بدهی های شرکتهای نفتی خبر داد.

به گزارش شانا، نصرت رحیمی، از خریداری ٢٥ درصدی سهام پتروشیمی خلیج فارس از محل دریافت بدهی های شرکتهای نفتی خبر داد و گفت: با رونق فعالیتها در این مجتمع تولیدی پتروشیمی و مدیریت ٣٨ درصدی صندوقها بر آن، منبع درآمد ثابت و مناسبی برای سهامداران از جمله بازنشستگان نفت ایجاد خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، رئیس هیئت رئیسه صندوقها در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره کانونهای بازنشستگان سراسر کشور که در هتل هویزه برگزار شد از پیگیری مطالبات صندوقها از سه شرکت لوله سازی اهواز، پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی آبادان خبر داد و ابراز امیدواری کرد نتایج مثبت هرچه زودتر به دست آید.
رحیمی شفاف سازی عملکرد مالی شرکتها را از وظایف صندوقها دانست و گفت: کمیته حسابرسی صندوقها به تازگی تشکیل شده و در آغاز راه برای تهیه و تدوین دستورعملها و ضوابط و نظامنامه ها تلاش می کند و در آینده نیز روشهای حسابرسی شرکتها را ارتقا خواهد بخشید.
وی از تغییراتی در ساختار مدیریتی صندوقها خبر داد و گفت: در اساسنامه جدید صندوقها، هیئت مدیره جایگزین هیئت رئیسه شده و افزون بر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل که وزیر منصوب می کند، سه همکار بازنشسته با معرفی کانونها و یک نفر به نمایندگی از سوی شرکتها در آن حضور دارند.
رئیس صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت گفت: به منظور ارتقای بخش سلامت، بهداشت و درمان و ایجاد صندوق سلامت و درمان کارکنان و بازنشستگان در صندوق بازنشستگی، مدیریت درمان و مددکاری به معاونت درمان و مددکاری ارتقا یافت.
رحیمی همچنین از تشکیل شورای ورزش و گردشگری و تحولات چشمگیر در تسهیلات اعطایی از جمله وامهای مسکن، تبدیل به احسن و … یاد کرد و با ارائه اطلاعات و آماردقیق، تصویری از وضعیت کنونی و سرمایه گذاریهای آینده صندوقها در اختیار بازنشستگان قرار داد.
وی به بهره برداری از سپرده های بانکی به شکلهای متفاوت برای تجدید منابع اشاره و تصریح کرد: اگر با بانکهای استان خود به نتیجه رسیدید، صندوق حمایت خواهد کرد.
رحیمی یادآور شد: استخدام فرزندان، به شرکتهای زیرپوشش شرکت سرمایه گذاری ابلاغ شد و فرزندان بازنشستگان را با توجه به احراز شرایط ورعایت ضوابط در اولویت قرار دهند.
رئیس صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت درباره تاسیس بانک و بیمه نفت گفت: قانون تجارت این اجازه را نمی دهد که در همه ارکان دخالت کنید، در مورد تاسیس شرکت بیمه، هماهنگی ها و پیگیریها در جریان است و توجه به این نکته ضروری است که بیمه های کلان و اتکایی می توانند سود ده و بیمه های خرد می توانند ضرر ده باشند.
وی گفت: ساخت باشگاه شاید آسان باشد، اما اداره کردن آن مشکلاتی دارد و بهتر است بیش از اینها در فکر آینده صندوق بود، زیرا همه کارهای خوب را در یک زمان نمی توان انجام داد و باید از فضای توسعه و فرصتهای سرمایه گذاری بهره برداری کنید.
ساخت خانه سالمندان نفت مغایر با فرهنگ ذهنی و تفکر در زمینه تکریم و مراقبت از پیشکسوتان و شهروندان ارشد است و می تواند الگویی نامطلوب برای فرزندان باشد و بهتر است این فرهنگ را ترویج نکنید.
انعقاد قرارداد با نزدیکترین مراکز درمانی به محل سکونت بازنشستگان
عضو ارشد هیئت رئیسه صندوقها از اختصاص بودجه ٦ میلیارد تومانی برای برنامه ریزیهای سال جاری شورای ورزش و گردشگری خبر داد و گفت: در بخشهای مختلف درمان، از جمله توسعه مراکز درمانی، با پرداخت هزینه ها در یک سال گذشته تحولات مثبتی رخ داده و در شهرهای مختلف با نخستین و نزدیکترین مراکز درمانی به محل سکونت بازنشستگان قرارداد منعقد شده است.
حاجی صادق همچنین از طرح موضوع اعزام بیمار و همراه به شهرهای بزرگ و مراکز استها در این نشست یاد کرد و گفت: با تدوین دستورعمل در مددکاری و در صورت تائید پزشک معتمد نفت مبنی بر نبود امکان درمان در شهر و منطقه ای خاص، همکاران بازنشسته می توانند از کمک هزینه مصوب بهره مند شوند.
اشرف اسلامی، مشاور رئیس هیئت رئیسه و رئیس کمیته حسابرسی صندوقها، اطمینان داد اعضای کمیته یاد شده را بازنشستگان خبره و متخصصان حسابرسی تشکیل داده اند و از دقت و حساسیتی مضاعف در حوزه مسئولیت خود برخوردارند و هدف عمده کمیته حسابرسی صندوقها و کمیته های فعال در شرکتها پیشگیری و نهادینه شدن این اصل مهم در مجموعه نهاد سرمایه گذاری صندوقهاست.
رشد ٤٦ درصدی داراییهای شرکت
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری از روشهای معقول، منطقی و علمی برای صیانت از دارایی های آن بهره می برد.
مالکی گفت: با استفاده از سامانه جامع مدیریتی تجربه شده در دنیا تلاش می شود از تکرار رخدادهای نامطلوب در شرکت سرمایه گذاری جلوگیری و یا به حداقل رسانده شود، چرا که تنها با حضور همکاران سختکوش و پرتلاش می توان از سوء استفاده های احتمالی پیشگیری کرد و حاکمیت شرکتی، عاملی است که در نبود آن، شرکتها به حال خود رها می شوند و آنچه نباید اتفاق می افتد.
به گفته وی در سال ٩٢، جمع داراییهای شرکت اصلی حدود ٤٦ درصد و جمع داراییهای گروه نزدیک به ٥٠ درصد رشد نشان می دهد.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات