یکصد و شصت و پنجمین نشست وزارتی اوپک با هدف بررسی وضعیت کنونی بازار نفت، تصمیم گیری درباره سیاست های تولید این سازمان در نیمه دوم سال ۲۰۱۴، ساعاتی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.
به گزارش شانا، یکصد و شصت و پنجمین نشست اوپک با حضور تمام وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت و هیئتهای همراه ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز به کار کرد.
این نشست در حالی برگزار می شود که بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به ثبات بازار نفت، سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه ای اوپک در این نشست نیز تثبیت می شود.
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دیروز (سه شنبه ۲۰ خرداد)  پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: انتظار می رود اوپک در نشست امروز (چهارشنبه۲۱ خرداد ماه) سقف تولید خود را بدون تغییر حفظ کند.
بیژن زنگنه ،وزیر نفت ایران بعد از ظهر روز گذشته برای حضور در یکصد و شصت و پنجمین اجلاس اوپک تهران را به مقصد وین ترک کرد.
وی درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام، گفت: همه از شرایط بازار راضی هستند، به نظر می رسد تولید کنندگان و مصرف کنندگان شرایط مطلوبی دارند.
در همین حال علی النعیمی ،وزیر نفت عربستان نیز پیش از برگزاری نشست ۱۶۵ گفته بود: بازارهای جهانی نفت با ثبات و متعادل است و بعید به نظر می رسد اعضای اوپک تصمیمی برای تغییر سقف تولید روزانه  ۳۰ میلیون بشکه این سازمان داشته باشد.
همچنین علی العمیر، وزیر نفت کویت اعلام کرده بود: انتظار می رود با توجه به ثبات قیمت های جهانی نفت خام ،اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سقف تولید کنونی خود را ثابت نگه دارند.
سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات منحده عربی در اظهار نظر پیش از برگزاری اجلاس گفت:از نظر اعضای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قیمت کنونی نفت خام مناسب است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.
رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا هم گفت: احساس می کنم برای یکبار دیگر باید منتظر تمدید سقف تولید نفت اوپک بود.
عبدالکریم العیبی، وزیر نفت عراق هم پیش از اجلاس  گفت: سقف تولید اوپک بازهم ممکن است بدون تغییر بماند و این به این معنی است که این سازمان مقداری را که از سال ۲۰۱۱ تعیین کرده را بدون تغییر می گذارد.
وی افزود: نشانه های وجود دارد که می گوید سقف تولید تمدید می شود.
نشست ۱۶۵ اوپک در حالی برگزار می شود که قیمت جهانی نفت در مقایسه با نشست پیشین این سازمان که در ماه دسامبر(آذر۹۲) ۲۰۱۳  برگزار شد ۱۰ درصد افزایش داشته است.
بر اساس اعلام برنامه دبیرخانه اوپک، نشست پشت درهای بسته اوپک تنها با حضور وزیران نفت کشورهای عضو ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران برگزار می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات