ارزیابی ریسک علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی باید اجرا شود ، در حفظ کارکنان و فعالیت تجاری شما کمک می کند تا بر روی خطراتی که در محیط کار شما واقعا دارای اهمیت هستند و بالقوه می توانند سبب بروز صدمات جدی شوند ،متمرکز شوید. در بسیاری از موارد با اندازه گیریهای مستقیم می توانید براحتی خطرات را کنترل کنید ،برای مثال اطمینان از تمییز شدن محل از مواد ریخته شده میتواند سبب جلوگیری از لیز خوردن افراد شود و یا بسته بودن کشوهای میز مانع آسیب رسیدن به نفرات میشود . در اغلب موارد می توان با روشهای ساده ، ارزان و موثر از حفظ دارائی های با ارزش اطمینان حاصل کرد.
قانون انتظار حذف کلیه ریسک ها را ندارد ف اما شما باید تا ((حد معقول)) از افراد خود محافظت کنید.
ارزیابی ریسک چیست؟
به طور ساده ارزیابی ریسک عبارت است از یک بررسی دقیق در موردیکه چه چیز در محل کار شما می تواند سبب آسیب رساندن به نفرات گردد. به طوریکه بتوانید تشخیص دهید که آیا اقدامات پیشگیرانه موجود کافی است یا باید اقدامات بیشتری جهت جلوگیری از اسیب انجام گیرد . کلیه کارکنان حق دارند که در برابر اسیب های ناشی از احتمال در سیستم محافظت شوند.
حوادث و بیماریها ، جان نفرات را تهدید میکنند . همچنین اگر محصول فعالیت شما اسیب ببیند ،ماشین آلات دچار صدمه شوند . هزینه های بیمه افزایش میابد و یا در نتیجه همه این مسایل مجبور شوید به دادگاه بروید تمام فعالیت تجاری شما نیز تحت تاثیر قرار میگیرد . از لحاظ قانونی شما ملزم به ارزیابی ریسک های موجود در محل کار خود هستید به طوری که در نهایت بتوانید یک برنامه برای کنترل ریسک را پیاده نمایید.
تیم مدیریتی ایمنی و بهداشت شرکت پایانه ها و مخازن  پس از اخذ مجوزهای لازم موضوع ارزیابی ریسک و مخاطرات شغلی را در دستور کار خود قرار داده و با انتخاب مشاور و پیمانکار متخصص،کاردان و با تجربه در باب این موضوع (گروهی از کارشناسان دانشگاه شریف) این مقوله را عملیاتی نمودند.
عملیات مربوطه که براساس برنامه ریزی قبلی در دو منطقه ماهشهر و عسلویه هماهنگ شده است در تاریخ ۲۲ و ۲۳ دی ماه در منطقه ماهشهر برگزار گردید.
کارشناسان و مجریان این طرح پس از حضور در جلسه افتتاحیه پس از ایراد مطالب و موارد توسط مدیر محترم بندر و سرپرست محترم ایمنی بندر ماهشهر و سایر روئسا و همکاران محترم گزارشی اجمالی از لزوم و نحوه اجرای پروژه را شرح دادند.
بعد از جلسه افتتاحیه کارشناسان گروه ارزیاب در معیت کارشناسان اداره ایمنی به مطالعات میدانی و تحقیقات خود پرداخته و پرسشنامه هایی با توجه به نوع شغل در اختیار گروههای شغلی قرار داده شد و مکمل آن بصورت حضوری کارشناس مربوطه پرسش نامه هایی را در اختیار جامعه هدف قرار داده.
و در ادامه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در تاریخ ۲۳ دی ماه کلاس آموزشی با حضور روئسا و سرپرستا و جانشین آنها بر گزار شد که چرخه مدیریت ارزیابی ریسک و مخاطرات شغلی بهمراه روشهای گوناگون این ارزیابی ها (HAZIP , HAZOP)به جامعه هدف توسط کارشناس مربوطه آموزش داده شد.
((روابط عمومی))

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات