با وجود اشباع بازار داخلی سه‌شنبه 26 فوریه 2013

محمد زیار در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی، یکی از نقاط ضعف کارگروه تنظیم بازار بود، زیرا این کمیته قرار نبود تصمیم گیرنده و باشد و بنا بر این بود وظیفه هماهنگی را به عهده داشته باشد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: برخی از مجتمع های پتروشیمی در حالی که نیازهای داخلی را به طور کامل تامین کرده اند، انبارهایشان مملو از فرآورده است و نمی توانند محصول مازاد را صادر کنند.

وی ادامه داد: انباشت محصولات در پتروشیمی ها سبب شده است بازارهای صادراتی کشور با خطر رو به رو شود و مشتریان منطقه ای و جهانی خود را از دست بدهیم.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان این که تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود پیگیری های فراوان اقدام به صدور مجوز صادرات نکرده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید منتظر عواقب جبران ناپذیر در صورت عدم صادرات باشیم.

وی افزود: آسیب دیدن برند، یکی دیگر از ضررهای جبران ناپذیر در بازارهای رقابتی است که می تواند کل صنعت پتروشیمی ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

زیار ادامه داد: تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در وضعیتی مطلوب قرار دارد و با واردات می توان نیاز برخی از محصولات را که در داخل کشور با کمبود رو به رو است، تامین کرد و مصوبه منع صادرات در شرایط کنونی نمی تواند مثبت تلقی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش گفت: مصوبه منع صادرات محصولات پتروشیمی برخی از مجتمع های تولیدی را با چالش رو به رو کرده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات