تا پایان امسال محقق می شود سه‌شنبه 03 ژوئن 2014

به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: عملیات ساخت یک رشته خط لوله ۲۶ اینچ تکمیلی نفت کوره آبادان به ماهشهر به طول ۷ کیلومتر و با ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز که از سوی شرکت پیمانکاری رامپکو در حال انجام است، تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
میرعالی اصغر ساجدی افزود: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران همچنین در حوزه طرح های ساختمانی و مقاوم سازی تاسیسات نفتی نیز طرح هایی را اجرا و به بهره برداری رسانده است.
به گفته وی در حوزه طرح های اسکله و بنادر، طرح ساماندهی بندرصادراتی ماهشهر با هدف ساخت مخازن جدید برای ذخیره سازی حدود ۲ میلیون بشکه نفت کوره، ۱ میلیون بشکه نفت گاز و ۵۰۰ هزار بشکه بنزین انجام شده است.
وی با بیان اینکه به روزآوری تاسیسات موجود در بندر صادراتی ماهشهر و نوسازی و تجهیز اسکله ها و ایجاد تسهیلات برای ارائه خدمات سوخت رسانی به کشتی ها و احداث اسکله صادراتی گوگرد در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود، اظهار کرد: بخش دریایی این طرح در سال ۱۳۹۰ راه اندازی و بخش خشکی آن نیز امسال به بهره برداری می رسد.
ساجدی با بیان اینکه مشاور طراحی بنیادی این طرح شرکت طرح نواندیشان و مشاور مدیریت و نظارت کارگاهی آن شرکت نارگان بوده است، اضافه کرد: پیمانکار این طرح شرکت ماشین سازی اراک در بخش خشکی و قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش دریا است.
به گفته این مقام مسئول سرمایه گذاری این طرح بیش از ۵۵۰۰ میلیارد ریال است.
ساجدی همچنین گفت: طرح احداث دو رشته خط لوله ۲۴ اینچ برای انتقال دو طرفه فرآورده های بنزین و گازوئیل بین انبار نفت نوربخش و اسکله شماره ۶ بندر صادراتی ماهشهر در سال جاری کلید خواهد خورد.
وی با بیان اینکه این خط لوله به طول ۹ کیلومتر و دارای ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز است، اظهار کرد: اتصال این خط به مخازن فرآورده در مجموعه تاسیسات بندر صادراتی ماهشهر با احداث دو رشته خطوط فرعی ۱۰ اینچ خواهد بود که این پروژه نیز در سال جاری آغاز می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات