شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی در سال ۱۳۷۰ و همزمان با توسعه روز افزون صنایع پتروشیمی ، با هدف ارائه خدمات  حمل و نقل جاده ای به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاسیس و از مرداد ماه سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را شروع نموده است. این شرکت در راستای پاسخگویی به نیاز های روزافزون صنعت و  به موازات برنامه های توسعه ای و با اتکا به شناخت ، تجارب ، تخصص  و دانش مدیران و کارکنان خود  از کلیه مراحل عملیات حمل پس از تولید محصول تا صادرات آن الزاماً خود را مجهز به تجهیزات ویژه حمل ، از جمله محمولات خطرناک نمود و گستره فعالیت جغرافیایی خود را از طریق کسب مجوزهای قانونی از وزارت راه و ترابری  به مراکز تولید محصولات پتروشیمی و صنایع بالادستی و پایین دستی در سطح کشور توسعه داد .
از سال ۱۳۸۰ و با توجه به نیاز مجتمع های پتروشیمی به دریافت خدمات یکپارچه و مرتبط با لجستیک دو فرایند ترخیص محموله های صادراتی و وارداتی و همچنین عملیات انبارداری با هدف توسعه شرکت  و پاسخگویی به نیاز مشتریان به زنجیره خدمات شرکت اضافه شد .
از سال ۱۳۸۲ بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی  شرکت وارد بازار سرمایه ( بورس ) گردید و سهام آن با نماد “حپترو “مورد معامله قرار گرفت . ورود شرکت به بخش خصوصی چشم انداز جدیدی را برای ورود به بازارهای جدید فراهم نمود به نحوی که از اواخر سال ۱۳۸۹ و اوایل سال ۱۳۹۰ بخش حمل و نقل بین المللی شرکت فعالیت خود را آغاز نمود.
همچنین از اواخر سال ۱۳۹۰ شرکت با هدف توسعه و تکمیل زنجیره خدمات  با برنده شدن در مناقصه بعنوان اپراتور بندر بزرگ پارس عسلویه معرفی گردید .
شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی پس از دو دهه فعالیت و کسب تجارب فراوان و با شناخت محیط بازار و صنعت و بر اساس مطالعه ، تحقیق و پژوهش رمز ماندگاری و پاسخگویی موثر به نیازهای مشتریان را استفاده از مدیریت زنجیره تامین با تمرکز بر خدمات لجستیک دریافته و بر همین اساس نام شرکت در سال ۱۳۹۱ بر اساس مصوبه هیئت مدیره ، موافقت سازمان بورس اوراق بهادار به ” شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی ” تغییر نام داد و در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات